ZILELE MOHORÂTE, PRIN OCHII NOȘTRI

Nu prea ne place când cerul e întunecat sau când umblăm plouaţi pe stradă. Nu ne place când e frig și bate vântul.
Dar nici ochilor noștri nu le place! Aceștia trăiesc fiecare clipă odată cu noi și au mare nevoie de grija și atenţia noastră în astfel de perioade.
1.
Chiar și în cele mai întunecate zile, razele UVA și UVB își continuă efectele de fotooxidare a retinei.
Sună ciudat, dar e ca și cum soarele ar fi vizibil pe cer. Singura diferenţă este că în zilele înnorate, impactul luminii asupra ochilor nu este la fel de evident pentru noi ca atunci când soarele e sus pe cer.
Pentru protecţie împotriva razelor UVA și UVB din lumina naturală și artificială, specialiștii recomandă ochelarii de soare chiar și atunci când plouă, dar știm cu toţii că ar fi aproape imposibil să îi purtăm. Cine nu are ochelari cu lentile de un galben deschis, îi poate lăsa acasă fără grijă, dacă vrea să vadă ceva pe stradă…
Totuși, cum facem să protejăm retina împotriva impactului dăunător al razelor UVA și UVB?
Tot specialiștii recomandă surse de luteină și zeaxatină – care “aprovizionează” pata galbenă a retinei cu pigment antioxidant și absorb radiaţiile din lumina naturală (și artificială). O bună alimentaţie este cea mai bună soluţie. Iar suplimentarea alimentaţiei cu produsele Difebiom Luteină continuă să fie o altă sursă absolut necesară de luteină și zeaxatină pentru ochii noștri, care nu pot sintetiza acest pigment decât pe cale alimentară.
2.
Vântul și ploaia pot agresa ochii, care se pot simţi uscaţi, chiar iritaţi.
Când vântul bate cu putere nu doar că influenţează evaporarea lacrimilor, ceea ce duce la senzaţia de ochi uscaţi, dar mai și aduce particule de praf care zgârie, irită, chiar pot provoca infecţii.
Ochelarii asigură un mic grad de protecţie (ca un parbriz), dar nu toată lumea poartă. O pălărie sau o șapcă ar putea face și ele bine, dar aceste accesorii nu sunt pe gustul tuturor și oricum astfel de metode de protecţie nu funcţionează 100%.

Pentru ca ochii noștri să nu rămână cu sensibilităţi în urma expunerii la condiţiile de climă, sănătatea corneei are nevoie de grijă specială și continuă. Eficienţa stratului lacrimal trebuie să fie una ridicată – atât din punct de vedere al cantităţii cât și al calităţii, astfel încât chiar dacă vântul accelerează evaporarea lacrimilor, aceste să fie secretate într-o cantitate optimă. Iar substanţele active din Difebiom Luteină susţin acest detaliu esenţial sănătăţii ochiului.
3.
Ecranele TV sau ale calculatoarelor primesc și mai multă atenţie când vremea urâcioasă ne ţine în spaţii închise.
Iar atunci când privim îndelung monitoare, clipim mult mai rar. Și clipitele sunt importante, pentru că ele asigură acoperirea suprafeţei ochiului cu un strat lacrimal care hidratează ochii, evitând senzaţia de “uscăciune”.
În plus, lumina albastră a acestor surse nu scutește retina de efectele de fotooxidare.
Pe lângă ochelarii cu lentile de protecţie, pentru ecranele calculatoarelor specialiștii recomandă formula 20-20-6, adică: la fiecare 20 de minute de privit un monitor, fă o pauză de 20 de secunde în care să privești un obiect aflat la o distanţă de minim 6 metri. Vezi să nu fie ecranul colegului, sau oricum, un alt monitor. Privește pe geam, privește un obiect decorativ, privește orice ţi-ar putea relaxa ochii, eliberându-i de "sindromul monitorului". Vei clipi din nou mai des și, în plus, mușchii ochilor se vor relaxa.
Dacă e greu să ţii minte, setează o alarmă. Până la urmă 20 de scunde după 20 de minute de lucru sunt o nimica toată, nu îţi vor influenţa procesul muncii. Oricum, dacă nu merge pentru tine această “tactică”, încearcă totuși să faci scurte pauze, la intervale rezonabile de timp. Ochii tăi le merită din plin.
La fel cum merită și o alimentaţie potrivită, sau suplimentarea acesteia cu substanţe active care se îngrijesc de calitatea lacrimilor, de sănătatea mușchilor oculari, a vaselor capilare, a retinei, a cristalinului și a corneei - de care vederea depinde în totalitate.
4. Și condiţiile de iluminare artificială sunt obositoare...
Mai ales când începem să aprindem becurile dimineaţa (și nu abia seara, cum făceam în timpul verii). Unii vor spune că în timpul liber aleg cărţi în locul ecranelor TV sau PC. Dar în zilele întunecate citim la lumină artificială, iar ochii pot obosi.

Tocmai de aceea, suplimentele alimentare Difebiom Luteină ne oferă surse de antioxidanţi din pigmenţi precum luteina și zeaxatina (care protejează retina) dar și din vitamine și minerale care protejează inclusiv sănătatea mușchilor ochiului și a vaselor capilare – pentru ca ochii să nu mai resimtă oboseala suprasolicitărilor.
5. Viciile...
Fumatul contribuie la oxidarea cristalinului (și catarctă), la oxidarea retinei (și degenerecenţă maculară), agravează cazurile de retinopatie diabetică și încurajează sindromul ochilor uscaţi.
Fumează mai puţin, nu poate fi atât de dificil.... Afară oricum e frig, pauzele de ţigară pot fi reduse numeric.

Nici spaţiile publice pentru fumători nu sunt cele mai fericite locaţii pentru ochii noștri. Chiar dacă suntem nefumători, fumul provenit de la ţigările celor din jur ne irită ochii, ducând la deshidratarea corneei. Și cum afară e frig și terasele s-au închis, este bine pentru noi să alegem localuri cât mai aerisite.