ȘI OCHII SE RELAXEAZĂ

Ochii transmit informaţii sub forma imaginilor care ne ajută să percepem lumină, culoare, dimensiuni, distanţe, mișcări ale obiectelor, și să ţinem pasul cu tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru. Statisticile arată că un procent de 80% din influxul de informaţii sunt înregistrate prin vedere, ceea ce ne dă de înţeles că ochii nu prea au parte de menajament.
Timpul îndelungat petrecut în faţa calculatorului sau a televizorului, somnul insuficient, expunerea prelungită la soare fără protecţie pot duce la afectarea ochilor și la apariţia senzaţiei de oboseală, la roșeaţă, uscăciune, mâncarime oculară, precum și la neplacutele dureri de cap.adecvată
Există câteva exerciţii simple pe care le putem face oricând pentru a relaxa ochii, menite să antreneze mușchii oculari, să îmbunătăţească focalizarea și mișcarea ochilor și să stimuleze cortexul vizual din creier.
Aceste exerciţii nu rezolvă probleme precum miopia, strabismul, hipermetropia sau astigmatismul și reprezintă doar un ajutor în menţinerea sănătăţii și confortului ochilor.
Clipitul
...des
ajută la menţinerea hidratării oculare. Atunci când clipim în mod regulat, ochiul începe sa producă lacrimi, menţinându-se astfel o sferă oculară lubrifiată, eliminându-se senzaţia de usturime
Închiderea ochilor
are de asemenea beneficii pentru ochii noștri. Câteva clipe în care întrerupem o activitate pe care am stat concentraţi mult timp, ne poate ajuta să eliminăm tensiunea acumulată
Privirea în... depărtare
pentru câteva secunde de la monitorul calculatorului de exemplu, poate ajuta la detensionarea mușchilor ciliari și a cristalinului.
Rotirea
ochilor
este cel mai simplu exerciţiu de relaxare a ochilor care destinde complet musculatura ochiului.
Lipsa odihnirii ochilor poate duce la tulburări de vedere și la afectarea acuităţii vizuale, de aceea menţinerea confortului ocular ar trebui sa devină o prioritate pentru oricare dintre noi.
Exerciţiile de focalizare
sunt recomandate celor care se confruntă cu diverse patologii oculare, precum miopia, astigmatismul sau hipermetropia și presupun corectarea unui text de la o distanţă de aproximativ 50 cm faţă de suprafaţa respectivă. Practicarea acestui exerciţiu săptămânal duce la rezultate foarte bune în timp.
Efectuarea zilnică a unei activităţi sportive
ajută la angrenarea tuturor mușchilor oculari și la menţinerea unui tonus corespunzător. Echivalentul a 10-15 minute de mișcare sunt suficiente pentru eliberarea tensiunii din musculatura oculară.
Compresele calde și reci
ajută la îmbunatăţirea circulaţiei sanguine din jurul ochilor și de la nivelul feţei ducând la eliberarea tensiunii și a senzaţiei de oboseală. Pentru ca globul ocular să aibă umiditatea corespunzătoare și să aibă mobilitate de mișcare se recomandă clătirea ochilor pentru eliminarea impurităţilor, mai ales dimineaţa și seara, dar și hidratarea în permanenţă.
Masaj facial
prin masarea ușoară a frunţii și a pleoapelor cu ajutorul degetelor prin mișcări circulare.
Dacă ochiul este excesiv de uscat...
... Se recomandă folosirea unor picături de ochi lubrifiante sau lacrimile artificiale. Acestea umezesc corneea și produc filmul lacrimal necesar ochiului. Lacrimile artificiale îmbunătăţesc atât cantitatea, cât și calitatea lacrimilor naturale și au rolul de a fixa apa, umezesc corneea și formează un film lacrimal care se menţine în timp. Aceste picături se distribuie bine pe toată suprafaţa corneei, sunt bine tolerate și nu incomodează vederea.
Ochii sunt ca noi: se streseză, obosesc, se mai zbat, dar se și odihnesc. Așa cum ne relaxăm după o zi solicitantă de lucru, ochii noștri au și ei nevoie de relaxare, de exerciţii, de mișcare, de timp pentru ei.