POFTIŢI LA MERE COAPTE!

Poftiţi la flavonoide și alţi fitonutrienţi antioxidanţi pe care merele vi le oferă - proaspete sau în diverse reţete!
ORGANISMUL POFTEȘTE
LA MERE.
Pentru sistemul digestiv, pentru cazurile de anemie sau starea de slăbiciune, pentru căile respiratorii (cel mai des afectate de diverse inflamaţii), pentru dinţi și igiena orală (propriietăţi antiseptice), pentru afecţiuni ale inimii sau diabet, pentru reumatism sau pentru îngrijirea pielii…
OCHII POFTESC LA MERE.
Dincolo de toate beneficiile aduse întregului organism, se consideră că o dietă bogată în mere ar face ochii mai puternici și ar susţine calitatea vederii, datorită conţinutul de vitamine A, B, C, E și K și de minerale esenţiale, precum zincul, potasiul, magneziul, fierul, sodiul sau calciul.
Nutrienţii din compoziţia merelor susţin ochii în cazurile de incapacitate de adaptare la întuneric (cecitate nocturnă sau “orbire de noapte”), în special datorită vitaminei A (a cărei carenţă poate aduce această simptomatologie). Deficitul de vitamina A poate duce și la sindromul ochilor uscaţi – care permite apariţia infecţiilor locale și chiar deteriorarea vederii.
Conţinutul ridicat de flavonoide și alţi fitonutrienţi antioxidanţi reduce impactul radicalilor liberi apăruţi la nivelul ochilor, ajutând astfel la prevenţia degenerescenţei maculare, a cataractei sau a glaucomului - afecţiuni cauzate de (foto)oxidarea retinei (degerescenţa maculară) și a cristalinului (cataracta) și de o tensiune oculară crescută (glaucomul).
INSPIRAŢIE CULINARĂ:
Deși crude sunt cele mai bune (inclusiv atunci când asezonează salate sau diverse preprate), merele sunt cheia multor deserturi delicioase. Mere coapte, plăcintă cu mere, tort de mere… Numai pe website-ul petitchef.ro am găsit 484 de reţete, tote cu mere!
Așteptăm ideile și reţetele voastre, bucătarilor din bucătaria de acasă! Le strângem pe toate și poate reușim să publicăm o colecţie de bucate, inspirată 100% de voi!