POFTIŢI LA CĂPȘUNI ȘI CIREȘE!

Proaspăt culese, în sucuri ori deserturi, cireșele și căpșunile fac treabă bună și pe cont propriu și în echipă. Deci în loc să alegem între ele, mai bine le combinăm pentru o porţie dublă de sănătate.
Deși sunt diferite, au mulţi antioxidanţi în comun.
Deși sunt micuţe, antioxidanţii lor sunt foarte puternici.
Încetinesc “îmbătrânirea vederii” (opacizarea cristalinului, depigmentarea retinei etc), reduc inflamaţiile, ameliorează senzaţia de “ochi uscaţi”, încurajează presiune oculară echilibrată și protejeză ochii de diverse infecţii…
De fapt, antioxidanţii lor sunt atât de puternici încât luptă împotriva stresului oxidativ din tot organismul - susţinând sistemul nervos, digestiv, vascular, osos...
Antocianina ajută și la arderea grăsimilar stocate în organism, încurajând menţinerea unei greutăţi normale și reducând riscul de boli vasculare, În plus, susţine memoria. Potasiul, vitamina K și Magneziul susţin sistemul osos.

Cireșele menţin igiena orală și păstrează respiraţia proaspătă,
Iar fructoza lor oferă energie organismului, fără impact negativ asupra persoanelor cu diabet.
ANTIOXIDANŢI:
[VITAMINE]
A, B-uri, C, K, E

[MINERALE]
Calciu, Magneziu, Fier Mangan,
Zinc, Potasiu

[PIGMENŢI NATURALI]
Antocianină - pigment care colorează fructele și legumele în roșu, albastru sau violet.
Carotenoizi - pigmenţi roșii și portocalii (luteină și zeaxantină).
Proaspete sunt
cele mai puternice...
Dar sucurile, compoturile, dulceţurile ori deserturile lor sunt atât de delicioase încât avem o vară întreagă la dispoziţie să ne bucurăm de varietatea reţetelor – unele numai bune de conservat pentru sezonul rece.