CU OCHII PE MASA DE PAȘTI

Spre deosebire de masa de Crăciun, masa de Paști ne hrănește privirile cu mai multe culori.
E și normal, doar Paștele își păstrează statutul “secundar” de sărbătoare a primăverii…
Așa că printre ouăle colorate într-un curcubeu amestecat, răsar frunzele de diverse nuanţe de verde – de salată, de leurdă, de ceapă sau usturoi, untișor, completate de roșul ridichiilor. Iar o parte din verdeţuri au ajuns în drobul de lângă, care se încadrează perfect în peisaj și sigur “cade” bine, având în vedere bogăţia reţetei!
OUĂ
Dintre toţi pigmenţii naturali la care poftesc ochii nostri, luteina și zeaxantina sunt cei mai importanţi. Iar gălbenușul ouălelor conţine cantităţi considerabile, deci ciocniţi cu măsură și bucuraţi-vă atunci când “pierdeţi”– pentru că “pata galbenă” a retinei are doar de câștigat.

Și pentru că nu este recomandat consumul excesiv, alternaţi sursele de pigmenţi cu verdeţuri cât cuprinde pentru o cantitate cât mai mare de luteină, pe care celulele fotoreceptoare o vor folosi pentru a contracara efectele negative aduse maculei de către radiaţiile nocive UV-A si UV-B
Masa de Paști este cu adevărat “bogată”
VERDEŢURI
Despre verdeţuri și legume cu frunze verzi tocmai ce am vorbit și spuneam că sunt surse importante de vitaminele A și C, folaţi, vitamina K, fier, calciu, magneziu și carotenoizi precum luteina și zeaxantina.
DROB
Ficatul din compoziţie conţine (spre deosebire alte cărnuri) o proteină superioară, bogată în toate vitaminele liposolubile, respectiv A, D, E și K, vitamina B12 și fier.

Iar aceste vitamine liposolubile sunt extrem de importante pentru sănătatea ochilor, mai ales în contextul în care drobul se prepară și cu verdeţuri, oferind astfel un “boost”.
... Mai degrabă calitativ, decât cantitativ – hrănindu-ne din plin sănătatea vederii și a întregului organism. Dar, așa cum am spus, excesele (de ouă sau drob, de exemplu) dăunează – mai ales celor care se confruntă cu controlul diabetului, al presiunii arteriale sau al nivelului ridicat de colesterol (“rău”).