AFINE

Adaptarea ochiului la întuneric (calitatea vederii nocturne), acuitatea vizuală, claritatea cristalinului, sănătatea celulelor retiniene și a vaselor capilare sunt doar câteva dintre beneficiile pe care specialiștii le-au demonstrat sau încă le mai studiază la afine, în cea mai mare parte graţie vitaminelor, mineralelor și mai ales a antocianinei din compoziţie.
Considerate printre cele mai puternice surse alimentare de antioxidanţi, afinele participă la prevenţia sau ameliorarea cataractei (opacizarea cristalinului ca urmare a proceselor de oxidare) și la prevenţia sau încetinirea degenerescenţei maculare – ca urmare a aceluiași proces de îmbătrânire celulară (și depigmentare a maculei). Printre acești antioxidanţi, afinele conţin nutrienţi esenţiali pentru sănătatea ochilor: vitaminele
C și A, Zinc.
VITAMINA C
Ajută la reducerea presiunii oculare (scăzând șansele de dezvoltare a glaucomului), susţinând menţinerea unui ţesut conjunctiv sănătos.
ANTOCIANINA
Este pigmentul resposabil pentru nuanţele fructelor de culoare roșie, albastră sau violet.
Un studiu publicat în "British Journal of Nutrition" în anul 2012 a decoperit că antocianina protejează celulele retinei împotriva stresului (foto)oxidativ – lumina și aerul contribuind la procesul de îmbătrânire celulară.

Un alt studiu publicat în același an în "Laboratory Investigation" a observat că extractul de antocianină protejează celulele retinei și împotriva inflamaţiilor - acestea pot influenţa epiteliul pigmentar retinal, contribuind astfel la degenerescenţa maculară.
VITAMINA A
Contribuie la combaterea inflamaţiilor și poate fi chiar utilă în tratamentul sindromului ochilor uscaţi.
ZINCUL
Susţine adaptara ochiului la întuneric și sinteza altor nutrienţi – precum vitamin A